söndag 21 november 2010

21 nov Varför är det så motigt?

Jag känner mig helt slut. Fel. Jag är helt slut. Av ingenting verkar det som.
Den senaste tiden har jag känt mig så stel i lederna fastän jag är rätt flitig och tränar. Inte lika flitig som tidigare men det finns anledningar till det.
Men ändå.
Är det vädret?
Är det mentalt?
Är det november?
Är det inte lite nedstämt nu?
Man vill äta lussebullar och handla.
Det vore trevligt. Som tröst.
Till och med på Facebook är det halvtrist.

Det bästa med att den här arbetskvällen går mot sitt slut, är att jag hade sinnesnärvaro att bädda rent i min säng i morse. Ergo: när jag lägger mig senare i kvällningen blir det det närmaste jag kommer en morfinkick.
Rena sängkläder är det bästa jag vet!
En annan bra sak med att dagen snart är slut: jag kan ringa Talented Mr M - han har varit borta några dagar och jag har saknat honom så!
...Han har nog inte tid med mig...

2 kommentarer:

Josefin sa...

I know the feeling. Äter du d-vitamin och omega-3? Jag proppar i mig dagligen, och jag tycker nog att jag känner mig lite..."lättare i sinnet" så att säga. Fått mindre stelhet i lederna också, men om det beror på piller eller ny säng, det är frågan. Ännu ett tips bara!

Anonym sa...

Ska testa. Har inte tänkt så långt. Bra tips!
/Inger