tisdag 23 november 2010

23 nov Överminformerad och utan kompass i håret

Idag ska jag karva lite i håret, som sagt. Ska man våga sig på en lugg eller kommer jag att ångra mig? Kan en "tuff" snedlugg funka och vilken färg?
Frågorna haglar.
Dessutom måste jag förbereda mig för fotograferingen imorgon.
Körschemat från min lilla privata "agent" är omfattande textmässigt men inte innehållsmässigt, egentligen.
Jag fungerar inte så bra med textbaserad fotobeskrivning. Jag är en bildmänniska. Eller bild är bild - text är text.

Textbaserad beskrivning får mig att tänka på en situation när jag var barnvakt åt Jim & Linn, när de var små.
Jag skulle trolla från en sån där trollerilåda. Ungarna satt tyst & stilla och dinglade med benen medan jag försökte ta mig igenom en TEXTMASSA hur man skulle hålla i pinnen och dra tygtrasan samtidigt som man skulle...

Vi poppade popcorn istället.

"Lyft fliken, kläm ihop. Klipp eller riv". Som det stod på mjölkpaketen förr i världen. Kort & koncist.
Man kan faktiskt bli överinformerad.
Jag är det nu.

Inga kommentarer: