lördag 20 november 2010

20 nov Kameror jag vill ha

Här är shoppinglistan!
Högst upp plastkameran Diana. Finns i massa varianter. Har Holga sedan tidigare och har alltid velat utöka min lilla samling med denna.
Varför väntar jag?
Nästa: Lubitel (andra liknande Seagull och Rolliflex och massor med öststatskopior).
Hasselblad är ju typ den dyraste mellanformataren - annars är det olika kameror i olika prisklasser och kvalitet.
För min del räds jag inte vinjettering och lite skavanker. Vill gärna att det är en kultis från forna östblocket. Det finns massor med Rolliflex-kopior därute men det krävs lite tid på loppisar för att hitta en riktigt kultig.
Ett projekt jag inte har haft tid att bevaka.
Och sen har vi Nikon D700. Vill gärna steppa upp en nivå på mitt arbetsredskap. Borde väl satsa på D3s men har verkligen inte råd med den. Verkligen inte.
Satsa på stöldgods?

Plåtad med lånad Lubitel.

Plåtad med Holga.

Inga kommentarer: