måndag 8 juni 2009

8 juni Pirater, bantarbiffar och mera vikter

Piratpartiet har ett namn och innehåll som tilltalar en viss sorts typ, tror jag. Framför allt tror jag inte de hänger kvar mer än en rond. En fråge-partier gör det sällan. Å ena sidan sa man detsamma om miljöpartiet men jag vill ändå, i skrivande stund, påstå att de försvinner så småningom.
Mig veterligt handlar bara piraterna om en enda sak: integritet. Och det är ju ett vitt begrepp. Eller hur?
En gammal kompis som reducerades till en bekant och som jag inte har någon kontakt med idag, vaknade politiskt på sin ålders sensommar och började engagera sig just i ovanämnda parti. Hon lär ju fira idag.
Annars tycker jag inte det är nåt att fira, att så få röstar.
Jag har lagat mat idag, storbak såattsäga. Skaldemans bantarbiffar, ostbröd och lax i ugn. Det är varmt lägenheten och Rödluvan undrar varför hon inte blir tankad med tonfisk.
Har höjt ytterligare på vikterna och nej, jag noterar inte fel. Nu ska jag slappa lite innan nästa arbetspass.
Vi nöjer oss så länge.
Flaschkan är schlut och jag schlänger den.

Inga kommentarer: