måndag 1 juni 2009

1 juni Slappa på Gotland

Jag sitter i skuggan, under en bok (trädet alltså) och läser om elände i Skottland. Frasse håller mig sällskap. Rödluvan är på lufs någonstans.
Idag har jag bevittnat hur man styckar ett lamm.
Bevittnade inte själva slakten. Det var redan gjort.
Det är högsommarvärme. Går min powerwalk lite senare.

Såg en halvtaskig svensk film på färjan, "Allt flyter". Några få roliga scener, roligt koncept (manlig konstsim) men annars tunnt manus. Du kan hoppa över den.

I lördags gick sista delen av Robinson. Som vanligt var det fel deltagare som vann. Kan de skippa att ha med momentet att deltagarna själva ska rösta i finalen. Det blir ju aldrig bra.
Jag hejade på Jarmo men ville att en kvinna skulle vinna men står inte ut med Ellinor. Hoppas hon tar lite av vinstpengarna och uppsöker en talpedagog. Maken till irriterande knarrig röst känner jag inte till.

Inga kommentarer: