fredag 26 juni 2009

26 juni Just another day

Jag badade igår. 22 grader i vattnet. Fantastiskt. Halva sommaren har gått och först nu går det att bada. Eller nåt sånt. Fast idag hinner jag inte och imorgon ska jag ut till skärgården, Sandhamn. Lär vara kallt i vattnet där. Eller så inte.
Några märkliga människor vildcampade på vårt badställe. På morgonen var det visst nakenbad. En sån där avtändande syn. Nakenbad är liksom aldrig kul tycker jag. Bespara mig.
Tydligen hade de rånat nån affär på all öl. Hoppas de inte kissade i Sandasjön. Var det därför det var så varmt?
Men varför är man rökare utan tändre eller tändstickor?
Nåja. De samtalade tyst, skränade inte och till vår förvåning plockade de ihop alla tomma ölburkar och allt skräp.
Man blir förvånad emellanåt.
Men badsäsongen är invigd och nu börjar stressen. Hur ska jag hinna med allt när jag bara MÅSTE bada. Eller för att citera världens sämsta film, The killer nun: "I just have to kill".
Vet inte vad jag pysslar med på djupet men körde lite extra hårt nu när det blir en paus i helgen.
Hundra kilo i benpress är inte så illa. Tror jag klarar mer till och med.
Och slutligen: Michael Jackson är död. Nu kommer media att domineras av lovsång för denna minst sagt märkliga artist. Visst finns här en massa bra musik men det var på 80-talet. Sen hände det nåt. Kan man ju säga.
Om jag ska vara vrålcynisk - han planerade en comeback, en stor turné som skulle inbringa massa cash för killen var en spender och hade miljardskulder. Jag tror han tog livet av sig, för jag tror inte han pallade med att genomföra detta.
Med att ta livet av sig menar jag att det kan ha varit ett halvomedvetet drag.
Han var inte så hälsosam. Inte nån stans.
Och mamma var den enda i hela världen som tyckte att han hade en söt näsa!
God bless her soul.
Och Micke - rest in peace.

Inga kommentarer: