söndag 21 juni 2009

21 juni Sunny sunday

OK, de måste väl vara lediga också men nog har väl Rosendals trädgårdscafé missat nåt när de håller stängt hela midsommarhelgen. Vi fick vackert vända, vi och alla andra presumtiva kunder.
Humlegården går lika bra.
Jag har också inhandlat världens skönaste walkingskor för 800 kr. Men så flyter man fram. Studsar. Liksom lite ketogan i fötterna. Morfin alltså. Nu jävlar skall här bli powerwalk. Nu behöver jag inte parera stegen.
Undra om jag kan gå tillbaka med de gamla skorna... Elenor som jobbade i skoaffär, sa en gång att folk i allmänhet fattar inte i vilken utsträckning man kan nyttja möjligheten att lämna tillbaka använda skor man inte är nöjd med.
Men jag vet inte... skulle skämmas lite, om ni fattar.
Viveca, som jobbade på Åhléns under midsommar, berättade om alla förvirrade turister som inte hade en aaaaaaaaaning om att det var Midsommar. Jättekonstigt att vara på besök i Stockholm och har missat den informationen. Tycker jag.
Är helt slut i huvudet av att ha varit ute hela långa dagen.
Imorgon börjar det igen.

Inga kommentarer: