fredag 12 juni 2009

12 juni Serier som suger

Män som tuggar tuggummi är oattraktivt. Går fetbort.
CSI, Criminal minds, The Closer, Medium, Bones, Jordan - allt suger. Orkar inte ens när jag behöver lullas till sömns. Snälla Discovery - börja sända "Forensics" igen. Och var är Bear Grills vildmarksäventyr när man bäst behöver dem! Hellre nån som fryser på riktigt än mystiskt, blått ljus i labbet i Las Vegas.
Misse och jag byter tjänster: jag köper klänning och hon ulltofflor. Sen byter vi.
Nu är det fastställt vilka/vem som ska köpa huset. Wåhlins är ett fastighetsbolag som har flera fastigheter runt om i stan. Det är lätt att klänga kvar i gamla hjulspår. Det här kan bli bra, nåt annorlunda men bra. Men det kan gå käpprätt åt skogen också. Vi får se.
En kvinna i huset säljer fantastiska stolar för ett vrakpris. Jag ringde på igår och ville se dem men hon var inte hemma. Vi får se vad jag gör.
Uppiffningen hemma är snart klar. Ska bara fixa Jenny Lund-fåtöljen och klädseln sen ska jag kick back.
Tråkigt nog tar jag död på växter jag köper. Antingen är det fel på mig eller så har IKEA dåligt uppdrivna blommor. Hur sköter man murgröna till exempel?
Jag får väl googla.
Hade ett långt, givande samtal med min äldsta bror igår. En gång i tiden bodde han i Stockholm och byggde tunnebana och hus och lite annat. Vi borde åka runt och kolla in platser han har varit på, bara för att se förändringen. Det kanske vi gör.
Annars ska jag försöka få tag på Sixten Udd. Det är nämligen han som höll i en fotoutställning om Vattenfall jag besvistade en gång när jag i Vuollerim. Det var en lite udda känsla att gå på en utställning och helt plötsligt se bilder på egna familjemedlemmar: pappa med Dandemar och Johnny på cykel.
Jag vill se dem igen. Kanske Sixten Udd också kan svara på en del frågor.
Är det så att män som heter Sixten sitter på en massa information?

Inga kommentarer: