måndag 15 juni 2009

15 juni träning, förvirrning och Kate

När jag städar lyssnar jag på Madonna. Det är som förknippat med Ajax-lukt och dammsugesurr. Det är nästan så att när jag hör en Madonna-låt startar en städkänsla i mig. Good or bad.
Det är paus i städningen nu. Värsta rummet är kvar för det innebär stortering också. Tidsödande sådan. Vi pratar datorrummet. Borde sortera först men funderar på att göra tvärtom.
Gick en repa på stan, det vill säga Sveavägen till Hötorget och tillbaka bara för att förstå tre saker: 1. Jättekallt ute och för lite kläder 2. Jag köper hårfärningsmedel någon annan dag. 3. Fortsätter jag blir jag förkyld. Förvirrad gick jag hem igen. Väl hemma kom jag på vad det var jag egentligen skulle göra! Men då var jag så utrusen att städ & kaffe var det som återstod. V-ringade T-shirts får bli en annan dag.
Vad gör Kevin Costner en tisdag?
Och Totte Wallin?
Måste googla på Totte. Kommer ni ihåg att han var programledare i ett nöjesprogram en gång på 80-talet. Satt vid ett skrivbord som Hyland, Letterman och Jay Leno.
Fast jag fastnade i fantastiska, originella Kate Bush.

Inga kommentarer: