lördag 13 juni 2009

13 juni Milda Matilda

Grädde går bra i allt annat men det funkar inte för mig i kaffe. Det blir nåt äckligt över det hela. Jag har till och med spätt ut det med vatten men själva gräddsmaken är kvar. Den smak som funkar så ypperligt till mat men inte i kaffe. Återgår till utspädd mjölk. Ska kolla laktosfri också, enligt tips.
Denna veckas matsedel har märkligt nog sett likadan ut, varje dag. Mer eller mindre. Bacon & ägg, needless to say. Skaldemans biff och sås (alternativ med smörslungade sparris) och lax, ägg och majo.
Inte less nån gång.
Nu är biffarna slut så jag går raskt över till karrékotletterna. Så kör vi dem i en vecka!
Låter trist, smakar gott.
Måste slänga vitkålen som jag inte äter.
Om jag vaknar sent en morgon och därmed äter frukost sent, så hela dagens mål blir liksom förskjutna, märker jag på kvällen att jag har ätit för lite. Det blir så tydligt.
En annan sak: det är intressant att märka att man inte behöver kolhydrater när man tränar (som alla påstår) bara manfår i sig protein och fett. Tjoho!
Blir provocerad av reklam och Gainomax och sånt skit. Vad händer om jag ombeds fotografera för Milda, sockerbolaget eller porträttbild på Stephan Rössner?
Är det det som kallas för prostitution?
Vad säger jag om Svenska Journalen ska intervjua Carola?
Hu...

Inga kommentarer: