tisdag 23 juni 2009

23 juni Sommarn är här!

Helt plötsligt har jag börjat bli saltkänslig. Trodde aldrig det skulle inträffa. Är det en fas?
Att blanda ut kaffemjölken med vatten går alldeles ypperligt. Jakten på de jävla kolhydraterna fortsätter.
Klarar inte reklam på TV, särskilt hälsoreklam. Och framför allt becel och milda. Hata. Jag lovar.
Ska man pausa imorgon? Alla säger att jag borde men jag vill inte. Vet inte vad jag ska pyssla med. Risken är överhängande att jag inser att jag borde göra bildbyråbilder. Och jag vill inte. Är sur på bildbyrån för jag får inte mina pengar trots upprepade påminnelser. Nu börjar jag bli jävligt sur.
Krackelerande saker i tillvaron fortsätter. DVD tuggar. En till utgift. Vilket är OK men vilken spelare ska man köpa då? Funderar på att slå på stort: en inspelningsbar.
Går runt i tillvaron och tror att det jag ser är sant. Det är liksom lite spännande att spela detektiv och lägga pussel och krafsa bakom fasader. Jag har öga för detaljer men kan snöa in på detsamma.
Nu en halvsen lunch: två ägg.

Inga kommentarer: