tisdag 10 februari 2009

Vardag: Utfrusen, kall och grå dricker jag det goda kaffet Organico. Har varit på Galleriet idag och kläckt idéer bland annat. Känner mig djupt privilligerad som inte behöver jobba 9 till 6 varje dag i ett statiskt flöde men som förmodligen när man räknar ihop, drar ihop arbetstimmar ändå. Det är inte så att jag springer och fikar i kontorskorridorer, därmed inte sagt att ni andra inte gör ert jobb.
Hinner inte sätta mig förrän armen värker. Ska det aldrig sluta?
Brev på hallmattan. Ska läsa det sedan. Är inte ens hungrig. Konstigt.
Rödluvan leker med den vita musen.
Ska ändra min hemsida.
Nångång. När?
Ska ändra min blogg. Snart. Se upp!
TV-tips & kritik: "Nya vädrets offer" från igår var mer intressant på pappret än vad det blev som filmad dokumentär. Många svenska sådana saknar en tydlig struktur och berättarlinje. Alltför ofta sitter man väntar på drivet som uteblir.
Eller är vi förstörda? Jag tappade intresset.
Dagens tips är "Musikministeriet" på TV2 klockan 21.30. Gamla avsnitt finns på svt:s hemsida. Dagens avsnitt har underrubiken "Primalskrik och delfinsång". Låter spännande! Musikministeriet är alltid bra.
Annars finns det en fyra plus-film (inte mitt betyg) på TV1 21.45. Colin Farrell med de buskiga ögonbrynen är huvudrollsinnehavare i denna irländska komedi. Heter: "Intermission". Och får du inte nog av "Seinfeld" så finns han på femman klockan 23.
Sen kan du lägga dig nöjd & glad. Mycket nöje, som Ronny Svensson brukade säga.

Inga kommentarer: