måndag 23 februari 2009

Dagen efter Oscar

Har inhandlat en ny extern hårddisk på 1 TB. Nu måste jag fundera på hur jag ska sortera upp allt på bästa, ultimata sätt. Det är som att ändra ett pärmsystem: man blir vilsen ett tag tills dess man har lärt sig sitt nya system. Att föra över alla dessa tunga filer kommer att ta sin givna tid. Jag får fundera på det är.
Under tiden kan ni ju drömma er bort till en junidag, efter ett uppfriskande regn. Allt annat är bättre än snö & slask som vi nu upplever.
Igår hade jag en Oscar-uppesittarnatt. Jag gav upp vid fyra, spelade in resten och tittade på det imorse i stället.
Min favorit Kate Winslet vann för bästa kvinnliga. Annars sopade Slumdog millionaire banan typ.
Jag hade ingen aning om att Hugh Jackman är en sångare och musikalartist. Han funkade bra som värd.
Icke att jämföra med vår egna Petra Mede. Hoppas vi slipper henne nästa år.
Skönt att slippa se den pompöse Jack Nicholson. Han har tydligen en given stol längst fram, oavsett om han är nominerad eller inte.
Annars leder Meryl Streep nomineringstävlingen. Femton nomineringar! Luttrad.
Nu ska jag plocka ihop för idag och bege mig till Söder och fotouppdrag.
Vi säger så.

Inga kommentarer: