torsdag 5 februari 2009

På innergården bullrar det. Man bygger nån form av byggnadsställning. Renoveringen av huset fortsätter. Måtte de inte härja utanför mitt enda fönster och möjlighet till ljus. Inplastad tillvaro och jag dör.

Varje morgon har jag så svårt att vakna. Ställer klockan men slår på TV:n och mornar mig till morgonTV. Det är som ens föräldrar pratar i köket. Får nästan inte upp ögonen. Tänker att det är så många moment innan jag ens blir klar att gå ut genom dörren. Den lilla fart jag lyckas frammana tappas efter frukost. Vet inte varför. Luften har gått ur mig.
Tänk Nike: Just do it.

Ansvarig för Rånäs slott ringde igår och de vill använda/köpa en del av mina bilder som jag plåtade där i höstas, för Må Bra. Det har jag pysslat med nu på morgonen. Kompletterande bilder och bränd cd.

Några Facebook-upphooks, tre från Jakan-tiden: Marianne, Ylva och Maria Blom. Alla utom Maria har bytt namn så det är inte så lätt att hitta dem. Marianne heter numera Härold. Hur ballt är inte det? Tänk om hon hade varit med i SCA?
Är det därför jag blir hittad, emellanåt, på Tryneboka, för att jag heter Bladh, inte har gift mig och bytt namn?
Det är märkligt att vara en bra bit in på 40-strecket och inte ha någon familj utom en katt. Inte underligt att jag tyckte om Benjamin Button. Han var hela tiden helt fel i sin ålder.

Men det är verkligen inte vilken katt som helst. Hon sover på kudden bredvid. Hela natten. Råkade stöta till henne i sömnen igår natt och jag hörde en välbekant grymtning i mörkret. Jag skrattade till.
Hon har fått dille på att hänga i korridoren, så dörren stod öppen igår kväll tills dess det blev för kallt.
Lilla gumman vill att det ska hända nåt. Är hon lika uttråkad som jag?

Inga kommentarer: