onsdag 11 februari 2009

En av mina nyårslöften är "Step out of your box" - gör något extraordinärt. Än så länge har jag inte infriat detta löfte. Suger på den beska karamellen ett tag till.
En annan besk karamell är bokföringsarbete som suger fett. Men som måste göras. Reder ut tjorv denna morgon så allt annat ligger nere. Det är då jag upptäcker en mängd räkningar som inte har blivit betalda - utbetalda till MIG. Dags för påminnelser!
Ringer banken och får extra fin service. Hon säger att jag är pluskkund med uteblivna förmåner. Varsågod och ge! Jag har rätt till ett extra kontokort gratis och franco, som inte är kopplat till mitt konto. Tack så mycket! Åsså reder vi ut lite andra grejer.
Jag borde kanske skriva in i kalendern, öronmärka vissa dagar till sånt här så man slipper ryta åt katten när hon kanar runt i drivorna av papper som ligger ustlängda på golvet.
Men det är så vansinnigt TRÅKIGT! Både att ryta och sortera.
Tvätta är väl heller inte så kul men det puttrar ju på av sig själv.
Ska ner ett varv, klä mig och handla ägg, gå en repa i kvartereret, avrunda med ett brev och jobba ikväll.
Kul liv. Extra alldeles vanligt så skulle jag vilja beskriva det.
Har du kul?

Inga kommentarer: