söndag 15 februari 2009

MÅNS!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=zQ_wLOfHVVg&feature=related
Tack Måns för att du räddade Melodifestivalen. Det var trevligt!
Den här vinner.
I Sverige.
Sen är det frågan.
Men det spelar ingen roll. Vi har fått en radiodänga som kommer att förfölja oss långt in på hösten. Vi skiter i Europa.
Vidare: Maken till att gilla sin egen låt. Det är kul att se. Det är så här en Schlagersten skall slipas. Men så ligger Fredrik Kempe bakom låten.
Lovande vers, cool. Oompa-oompa-pompös refräng med inledning, sidostick och knyta ihop-fras. Sen en massa roliga musikaliska referenser. Lite film, lite Go west, lite disco-fioler. Och sen AVSLUTNINGEN när folk börjar klappa då kommer maffioso-maxningen.
För somliga låter det kanske som gammal skåpmat. MEN tänk att lyckas göra en bra, arrangemangsmässigt fem poängare och ändå använda sig av alla dessa kända knep. Vi kan inte uppfinna hjulet en gång till så hatten av!
Jag känner mig som den gången när Djingis Khan hoade sig igenom Eurovision. Schlager-lycka. Jag är barn igen.
Sen har Måns den goda smaken att hojta: "Tack Skellefte!" inte nåt jävla å på slutet.
Jag lyssnar en tionde gång sen ska jag dricka kaffe.

Inga kommentarer: