söndag 22 februari 2009

Mysigt att sitta i sängen och surfa

Kan inte smygsurfa på andras nätverk och har inget eget. Men nu sitter jag bekvämt i sängen för på classe har jag köpt en lång sladd från modemet till min bärbara.
Suveränt. Äntligen vilar jag ryggen. Det här var mysigt minsann!
Men jag fryser om fingrarna.
I natt drömde jag om Tom Cruise. Vilken hemsk dröm... Inte min drömman direkt.
I natt är det Oscarsgala. Hoppas att jag kan hålla mig vaken. Gillar Oscarsgalan. Det är lite av en speciell känsla att titta på TV och veta att det är live. Speciellt på olika vis.
Att sitta i Vittjärv en sommardag och titta på "Allsång på Skansen" är lite jobbigare. Särskilt om det är fint väder i Stockholm och massor med sommarklädda stockholmare. Och där sitter man i ett regnigt Norrbotten. Men även om det är superfintväder i Boden-trakten och mindre bra i Stockholm så är det liksom lite jobbigt.
Det är nåt med här är jag och där är resten av världen.
Övergivet på nåt vis.
Hursomhelst - ser inte gärna på Allsången.
Alls.
Inse hur mycket Berghagen har tjänat på sin "Stockholm i mitt hjärta"...
Bara vi slipper Rickfors i sommar. Jag som alltid har gillat Rickfors och hållit honom högt. Igår på Schlagern var det riktigt, riktigt pinsamt. Jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen...

Inga kommentarer: