fredag 6 februari 2009

Kompis har fått jobb! Grattis! Gick inte så länge arbetslös men hon verkade rädd att det skulle vara. Vet inga detaljer ännu.
Andra letar jobb och andra otrivs. Jobbar gör man med frenesi utanför mitt fönster. Måste fråga vad det handlar om.
Själv dricker jag kaffe och försöker orientera mig bland sommarens bildskörd. Vittjärv i juniskrud. Tänker: det var inte kul när det regnade. Minns det när du bokar din sommarm, Inger Bladh.
Senare.
Har hunnit med en promenad till tonerna av INXS. Den nya skivan alltså. Avslutade motionsrundan på Lidl. Där jag upptäckte följande: istället för att ta kilopris på blomkålen, tar man styckepris. Huvudena är jättestora visserligen men 35 kr styck! Är inte det hutlöst? Även för att vara Lidl. Tänk att potatis bara kostar några kronor per kilo.
Billig mat.
Broccoli var också dyr.
Nåväl. Välbekant kåldoft sprider sig i lägenheten. Kokar brysselkål, broccoli och blomkål samtidigt.
Det var dagens ointressanta. Vilken tur att jag skriver så slipper ni träffa mig in real life!
Jag är less att laga mat så jag tänkte göra flera rätter samtidigt.

Inga kommentarer: