fredag 30 oktober 2009

30 okt Anna Book har noll trovärdighet

Kalla mig gammalmodig men nån måste ju säga det här: Hur kommer det sig att Anna Book är med i ett TV-program om plastikkirurgi? Varför vill hon stå i TV-rutan och exponera sig? Varför inte bara göra ingreppet privat, utan spons från fyran till allmän beskådan?
För mig tappar hon all trovärdighet, det lilla som fanns från början.
Det är nåt med de där kändisarna som inte har så mycket att komma med. De som har varit aktuella och inte längre är det. De som är kända för nåt som inte direkt har med talang eller kunskap att göra.
För dem blir arbetslivet lite pressat när giget innebär att inviga ett shoppingcentra i Märsta. Om ens det.
De valsar runt i all sköns halvmesyrer till TV-shower. Är de inte på en öde ö, i djungeln så får de lägenheten på Östermalm nyrenoverad. Eller så sjunger de falskt i Diggilo, Så ska det låta eller svarar på uppenbara filmfrågor.
Men hellre det än att operera sig offentligt. Vilket inte har nåt med ens artisteri att göra whatsofuckinever!
Kan ingen annan ringer man Pernilla Wahlgren. Hon ställer alltid upp.
Det gäller att värna om det egna företaget. Jag fattar det. Jag gör mina uppoffringar för mitt dagliga bacon och även kändisar måste sätta brödet på bordet.
Men emellanåt borde de tänka mer på sitt varumärke och bara säga "nej, sånt gör inte jag".
Och det kanske är därför vi ser samma människor trippa runt från ena studion till den andra.
Nån vettig artist har sagt nej helt enkelt.
Det kanske är det som är grejen - att kunna säga nej, avstå och sätta gränser.

Inga kommentarer: