måndag 26 oktober 2009

26 okt Vikten av bekräftelse

Två gamla SCA:it-kompisar K & F och jag försöker hooka upp på en träff, dricka öl och vin på lokal och minnas partybacken i Visby. Vi har gjort det ett varv och tyckte att det var dags igen.
Plötsligt skriver K på msn att "då ses vi på lördag". (Det här var några veckor sedan).
Jag blir alldeles kall. Det här känner jag inte igen. Vad har jag nu bestämt och glömt bort. Börjar jag bli knäpp?
Då visar det sig att K & F har bestämt det här via Facebook och bara antagit att jag har läst och tagit del av informationen. Ingen undrar varför jag inte bekräftar.
Hur kan man vara så dödligt säker på att information går fram?
Visst är jag lite av en datanörd men jag har två jobb, driver två bloggar och tränar faktiskt ganska mycket. Facebook hamnar ganska långt ned på listan.
Om man uttrycker sig milt.
Jag har inget emot Facebook i sig men det är så mycket "joina den här gruppen hit & dit" som jag personligen tycker kan vara småkul (för den som tycker det) men är för mig totalt ointressant.
Alla små glada utrop vad man pysslar med och sånt, det får jag utlopp för just här.
Och jag förstår vitsen om man är flera att chatta sig fram till en passande dag att träffas. Vi är alla upptagna och pressade på ett eller annat sätt.
Nåväl.
Den här storyn fick ett gott slut. Jag var redan upptagen och vi har bokat in en annan dag: K, F & jag.
Och Facebook är fortfarande längre ned på listan.

Inga kommentarer: