fredag 16 oktober 2009

16 okt Bryan Adams är fotograf!

Kanadas svar på Tomas Ledin måste ju i rimlighetens namn vara Bryan Adams. Vad jag inte visste - och det har tagit mig flera dygn att komma över - är att han inte är bara en hyvens grabb med ett gäng trista middle of the road-låtar i bagaget, sån som vi alla känner honom. Am I the last to know att han utöver sin musikerkarriär är en framstående fotograf?!
Allvarligt talat - den här musiktrista snubben driver en stor tidning (mode, konst, litteratur och arkitektur) Zoo Magazine och plåtar storheter för tidningar som Vanity fair och Harper´s Bazaar.
Listan på utställningar är dessutom sjukt lång.
Jag är chockad.
Jag är minst lika chockad över att jag inget visste samt att jag så fullkomligen dömde ut honom som... ensidig helt enkelt. Mea culpa.
Allt detta får jag mig till livs när jag sitter sent på tunnelbanan en kväll och lusläser artikeln om han och hans andra karriär i Pressbyråkioskens egna mycket välgjorda tidning Sid som skriver just om andra tidningar.
Det tar mig en stund innan jag fattar: ja, det är den Bryan Adams. Ingen annan.
Så slår det mig - vad avundsjuk jag är på folks omfattande nätverk. För det är precis det han har.
Närverk verkar vara nyckeln till allt.

Inga kommentarer: