tisdag 20 oktober 2009

20 okt Partyrock med Kiss


Greedy Kiss är i farten igen och släpper ett nytt album sedan en tid tillbaka. Feministen i mig borde vifta med en vitlöksklyfta men jag kan inte låta bli att gilla straight foward partyrock i den här genren.
Diskuterade pop/rockmusiktexter med en kompis häromdagen. För mig kommer alltid musik först. Egentligen tror jag nåt annat är en omöjlighet. Du känner beatet och hör basskaggen innan du uppfattar texten det om du inte stör dig på en formulering eller ett illa valt ord. eller går igång av samma anledning.
Then, in the end of the day som britterna säger - kanske du är en textnörd mer än ett musikfreak.
Det är därför, generellt sett, jag ogillade proggen. Musiken sög.
Och jag är inte så säker på att the whole act var en särskild fest för ögat.
Kom ihåg att jag är en estet.

Låter lite som att Kiss har snott hela låten av Poison.

Inga kommentarer: