fredag 23 oktober 2009

23 okt Utekväll avbokad

Det är säkert fyra veckor sedan sist jag hade kramp i magen på grund av mitt ärrbråck. Har nästan glömt bort hur det kändes. Emellanåt under den här perioden har jag vaknat vissa mornar med en lite antågande attack som sen har gett med sig.
Trodde att det var så imorse. Tänkte att om jag tar det lite lugnt på gymet så går det över.
Vilket det gjorde. Men jag kunde känna det svagt, som en låg burdunton som mullrar i bakgrunden.
Höll tummarna. För trots att jag var lite småskeptisk (ovan) till min kommande utekväll, var jag ändå inställd på att komma iväg.
Efter fika hos en vän, skulle jag iväg och handla.
Kom inte särskilt långt. Vid en parkbänk utanför Hard rock café kände jag krampen öka. Och jag vet vad det innebär.
Halvt dubbelvikt skyndade jag mig hem och la mig på sängen. Och vem vill inte mjölktrampa på magen om inte Rödluvan.
Så nu ligger jag ned bäddad, på sidan med laptopen på kuddar och väntar på att det ska ge med sig.
Och kvällen är avbokad.

Inga kommentarer: