tisdag 30 december 2008

Step out of your box

Ni som har några år på nacken - kommer ni ihåg flygmalajen-filmerna? Nämner det till en kompis som genast säger skådisens rätta namn - George Formby. Lite kul att hjärnan samlar så mycket "onödig" information, som man dessutom knappt visste att man hade. Vad mer vet man utan att man vet?
Snart kan jag se Flygmalajen.
Letar Terry-Thomas. Också en komiker från förr.
Ja, jag vet. Jag håller på med populärvetenskaplig arkeologi. Återupplever 70-talet och barndomen. Då är det lite svårt med förändringar fast man ändå vill ha dem. I lagoma doser.
Snart, snart ska jag börja redigera brorsans filmer. Tänker: det gäller att hitta gränsen vad som är nyttigt och inte.
Själv har jag dragit upp några riktlinjer (nyårslöften) för det kommande krisåret: några är officiella och andra inte. Temat är: step out of your box.

Inga kommentarer: