tisdag 9 december 2008

I båda säsongerna av Rockstar fanns två übersnälla deltagare (Storm och Mig) , duktiga och kompetenta, som vid flera tillfällen avsa sig låtar som andra tjatade sig till. Det var låtar som de själva ville ha men gav upp fajten, förmodligen av olika anledningar.
Den mest uppenbara: känsliga för manipulation och kritik i efterhand för att vara greedy och själviska.
Jag kan verkligen känna med dem. Det är nämligen mitt problem också.
Manipulation är absolut min största fiende. Och nu är jag drabbad av det och vet inte hur jag skall handla.
Vad är det jag vill? Och finns det nån gutfeeling? Eller är problemet mindre än vad jag gör det till?
Plötsligt ställs mina behov mot andras behov och då är jag på väg, precis som Storm Large och Mig Ajesa att ge upp min låt. Den är inte, om sanningen skall fram, min allra största favorit men den kan visa upp ett bredare register och föra mig vidare i "tävlingen". För det är precis vad det är: Livet är en tävling. Visste inte om det förrän nu.
Det är knappast tydligt det jag pratar om, formulerar mig i gåtor, för det är så jag vill prata nu.
Snart har jag tänkt färdigt.

Inga kommentarer: