söndag 21 december 2008

Hoppsan, missade visst en dag igår. Vad hände då, kan man undra?
Vid Odenplan finns ett mysigt café. Det ligger i hörnet Observatoriegatan och Upplandsgatan (samma som Indiska, namnet på gatan kan vara fel). Fiket heter Möbel café. Här finns det gigantiska soffor och många! Man kan nämligen köpa sin soffa här. Man tar en fika och provsitter ett tag. Gnor runt lite bland kuddarna, som jag gjorde. Jag till och med tog av mig dojjorna och kröp upp i soffan med min latte medan jag och Johan nördade oss med fotosnack. Kalsongläge i offentlighetens ljus. Men med brallorna på.
Jobbet från i fredags plöjdes igenom. Trodde att jag inte hade några bra bilder men det visade sig vara fel.
Att plåta barn är inte alltid så lätt. Och har de lite feber eller går in och ut i feberrus, ja, då har du din utmaning redan där.
Sakta men säkert börjar jag få lite tid över till TANKAR och planer för framtiden. Inga blue prints men svaga skisser över vart man ska ta vägen.
Två funderingar runt foto är att försöka hitta lämplig kurs så jag kan lära mig mer om ljussättning. Känner mig fortfarande alldeles för grön på området. Jag hankar mig fram.
Det andra är att hitta tid till en relativt dyr digitalkurs som SFF ger. Jag behöver lära mig mer om digital bildbehandling för sedan jag sist gick kurs har det hänt så ofantligt mycket på marknaden. Jag behöver catch up helt enkelt.
Det kan vara så att hittar jag bara rätt bok så gör jag det själv.
Själv är bäste dräng. Återigen.

Inga kommentarer: