fredag 12 december 2008

Idag fyller min bror 60 år. När han var 29 år läste jag en artikel i nån veckotidning om en kvinna i Grekland som hade hamnat i familjeonåd. Hon hade haft ihop det med en gift man, vill jag minnas. Hennes familj, med hela byns godkännande, stängde in hennen som straff i en jordkällare och där fick hon sitta.
I 29 år.
Lika länge som min bror hade funnits till.
Jag kommer fortfarande ihåg bilderna från reportaget.
Fy fan.
Nu fyller han sextio år.
Helt otroligt.
Snart är vi alla döda.
Inklusive Julia Roberts.
Och ingen bryr sig. Whats so ever.
Det fanns kändisar på romartiden som ingen idag vet existerade. Jag vet inte om jag ska finna någon tröst i det.
Allt är förjängligt.
Och allt har sin tid.
Om inte annat är det en tröst när snoungar som Alex Schulman får uppmärksamhet och mina bilder passerar nästan obemärkt förbi.
Bitter?
Nä, inte jag.
Jag vet ju vad det beror på.
Jag är inte dum i huvudet.

Inga kommentarer: