söndag 7 december 2008

Nobelpriset är överskattat. Han som får utmärkelsen i år, i ekonomi, säger på TV att man inte förutsäga den kris vi nu befinner oss i. Enligt tillförlitliga källor skrev Johan Ehrenberg, författare och chefredaktör på tidningen ETC, en bok i ämnet för två år sedan. Borde inte det kvalificera Ehrenberg för nobelpriset i stället, kan man tycka?
Lite mer uppmärksamhet, om jag får be!
Det blev aldrig ljust idag. Hittar liksom ingen anledning att dra ifrån gardinerna.
Har städat. Livet är som lite lättare utan dammråttor.
Rockstar INXS är över. Skitbandet har dragit med sin nya sångare i några år. Undrar hur det går. Googlar in på deras hemsida. Jodå, han låter bra. Förmodligen rätt val. Men bandet... att notera - sångarens egna låt är bättre än resten av bandets. Haha - liksom. Rock on.
Klickar med vänsterhanden för att vila högern. Men vad hjälper det när man ÄR högerhänt och måste använda den ändå.
Snart fyller brorsan sextio år. Försöker komma ihåg när ma & pa fyllde år. Grattade jag dem överhuvudtaget? Känns så avlägset. Måste räkna efter... när mamma fyllde var jag i Indien. Långt borta både fysiskt och mentalt. Pappa då? 1985. Då var jag hemma. Till och med i byn. Jaha. Jag måste ju ha varit på plats. Kommer inte ihåg. Så trist.

Inga kommentarer: