söndag 30 november 2008

Ulf Lundell, cranium och hemresa

Min alltime favorit Ulf Lundell (not) beklagar sig i Aftonbladet om hur mycket bråk som har omgärdat hans nya skiva. Producenten och han har varit i luven på varandra typ hela tiden. Det var på håret att den inte hade blivit färdig.
Personligen tycker jag att de skulle ha bråkat lite till.
Vad vi inte behöver är en till Ulf Lundell-platta.
Om du frågar mig.
Min gamla favoritsysselsättning, charader, fick sig en revival igår. Spelet Cranium är riktigt kul, bara man tar sig igenom spelreglerna som skulle kunna ha varit mycket tydligare skrivna. Jag är inget ess på svenska heller men skulle jag skriva regler, tja, man måste vara tydlig.
Är de översatta månntro? Då brukar det bli konstigt.
Roligt var det i alla fall. Min favorit var Alis tolkning av Stevie Wonder. Jag trodde först att det var "Liten tomte tittar ut" (ellervaddennuheter) han försökte tolka.
Och nattbussen var cool. Inga konstiga typer, inga obehagliga överraskningar. Bara en snabb resa hem. Slapp barnvagnar vid Hellasgården. Det är de som brukar ta tid.

Inga kommentarer: