måndag 3 november 2008

Det finns bara ett sätt att koppla av eller bort: och det är att åka bort. Fysiskt. Lämna socknen. Alla tankar som vanligtvis snurrar runt, sätts ur spel och man får annat att reagera på, att leka med. Det är ganska skönt att sätta sig på tåget. Att färdas lite innan man är framme i den nya "vardagen", så att säga.
Vi åkte till Varberg. Sist jag var där var det varmt, stranden full av liv, brunbrända turister och windsurfingbrädor till uthyrning. Nu var det frostkallt med strålande sol.
Väskan var tom när jag åkte dit och extremt tung på vägen hem - varför? Ullared.
Jo, man kan fynda. Fel. Man fyndar. Punkt. Och tankar man sig med bacon är det inga problem att kryssa mellan helglediga shopping-proffs.
En del kläder jag köpte, köpte jag medveten lite för små. Youknowwhy.
Så nu tar jag en liten paus mellan bildarbete och ompackning av väska, för nu drar jag snart på jobb till Kanarieöarna. Har inte förstått. Resor slag i slag gör det nästan omöjligt att visualisera resa nr tre medan man fortfarande bråttas med resa nr ett. Nåt annat är omöjligt eller man är inte i nuet då.
Nuet är viktigt.
En annan sak: kolla in gruppen Shinedown, om du gillar musik i genren Alternative Rock.
Livet är fullt med planering.

Inga kommentarer: