onsdag 1 oktober 2008

Johan Palm kommer tvåa

Tittar givetvis på "Idol" och undrar om juryn är förvirrade, drogade eller helt enkelt tondöva. Tittar vi på samma uppträdande? Och det går inflation i kritiken. "Du är en stjärna" är en replik som slängs hit & dit över bordet. Bah! Det starkaste startfärtet någonsin.
Men snälla nån! Man tar sig för pannan. Det är inte ens vanlig sockervaddsunderhållning när en av "artiserna" (de är wannabes än så länge) kör den totalt uttjatade "Bridge over troubled water". Det luktar skolaula i Motala lång väg, om ni fattar. Är det absolut ingen som kan rådgöra dessa vilsna tonåringar?
Dessutom var det sååååå dåligt att jag vred mig bland mina plommonfärgade kuddar.
Sååå dåligt.
Säger juryn det? Nä.
Alltså - det är sååå viktigt vilken låt som väljs.
Det finns egentligen bara två personer som än så länge håller ihop rent artisktiskt, som faktiskt har ett embryo till egen stil. Det är Johan Palm och rara Lars. Inte ens Anna Bergendahl får ihop det.
OK. De är in the making. De är unga. De trevar sig fram.
Sen undrar jag verkligen över varför de valde bort Laila Adele och kocken Alexander. Med tanke på att urtrista Jesper (den blonda backhopparkillen) och blonda Jessica Simpson-kopian tog platserna.
Som Julia Roberts påpekade i "Pretty woman" - "Big mistake. Huge".
Visst, en jury med CV som får musikvärlden att sluta andas. MEN förstå att det ligger en gömd agenda under bortet. Det finns ett koncept från USA som skall efterföljas och amerikanarna är otroliga på att få folk att följa franchisekoncept. Till punkt och pricka.
Johan Palm kommer att hamna på andra plats. För om det är som det brukar ska de i finalen sjunga en helt värdelös powerballad som skall sedan släppas på singel och sälja guld. Detta är slutmålet.
Hamnar Johan P på andra plats mår han bättre och gör en Amanda Jensen. Med andra ord: blir en säljande artist med bättre förutsättningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hoppas att johan inte vinner. jag gör det! jag är nämligen ett johan-fan och vill verkligen inte att han ska komma ut med ett supertråkigt vanligt album där några förutsägande tråkiga låtar redan är skrivna. nej, han måste få köra sitt eget race, annars kommer det inte bli bra.
KÖR HÅRT JOHAN!!!! <3333