måndag 20 oktober 2008

Jag har klippt mig idag. Det är inte för kort. Jag dricker kaffe och pustar lite i bildhantering. Egentligen är jag känslomässigt dränerad och utpumpad efter de senaste dagarnas dramatik runt den där jävla lägenheten. Om jag inte var "fueled by bacon" hade jag tippat för länge sedan.
Jag vet inte var det här slutar. Frankly, my dear I don't care. Jodå. Det gör jag visst.
Det som är surt i allt det här, om vi bortser från själva hanteringen av odöda är att privata hyresvärdar kan tydligen bete sig lite hur som helst.
Man blir granskad in på bara trosan, ifrågasatt, och tydligen är det så här, i varianter, lite var stans.
Vi frilansare må vara fågelfria men vi är ett säkert byte när paragrafryttarna dundrar in.
Låg på sängen i mellanakten och gossade med Rödluvan och funderade på om det alltid kommer att vara så här. Att vid eventuellt byte uppmanas att kopiera en jädrans massa papper för att i slutänden bli ändå bara bli ratad med ett falskt leende.
Så man kan säga att tillvaron är lite tom just nu. Så mycket energi har gått till att bestrida deras inofficiella beslut. Nu måste jag omgruppera soldaterna för att ta nästa strid. För det är alltid en jävla strid.

Inga kommentarer: