onsdag 29 oktober 2008

I korridoren hör jag byggjobbet rassla. Förrut var det ett trevligt ljud nu är det bara störande.
Det börjar bli kallt. Dags för duffel. Men vilken duffel räcker till samhällets kyla? Det här är bara början... Vem kommer att ha råd med fotograferade reproduktioner framöver?
Hittade ett jobb på Platsbanken igår. Fotojobb som vänder sig till "typ studenter". Man behövde knappt nån kunskap. Redan där blir man misstänksam. Som vanligt jobb betraktat var lönen OK men som fotojobb...
Imorgon ska jag på resa igen. Vi ska åka tåg och Rödluvan ska med. Jag vet inte riktigt vad hon tycker om det. Nåt man måste genomlida för att få vara med.
Det finns mycket som man måste genomlida för att få vara med. Kallas för att investera i sig själv. Nån annan lär ju inte göra det!
Idag är en dag då jag inser hur lite jag vet. Hur lite jag lyckas fånga och verbalisera vad jag vet. Hårddisken är full. Petar jag in mer kunskap är det nåt som obönhörligen försvinner. Allt lagras bara på skrivbordet. Mitt arkiv är begränsat men säg det inte åt nån.
Jag har i alla fall diskat och ätit min bacon & ägg. Törstig. Det är det man blir. Och mindre.

Inga kommentarer: