lördag 25 oktober 2008

Idol, Abba och noll koll

Idol fortsätter. Abba-tema. Jag älskar ABBA. Men att kalla deras låtar för "enkla"... Herre gud, då har man betyg två i musik. ABBA:s musik är allt annat än enkel.
Varma, sköna och härliga LouLou åkte ut. Hängde löst gjorde de som var mest svala och de som öppet sa sig inte kunna musiken alls. Det låg dem i fatet.
Det som på skrivbordet såg ut att bli en trist cover, funkade fantastiskt bra. Min favorit rock-Robin gjorde den totalt uttjatade "Waterloo" med bravur.
Jag har sagt det förr och säger det igen: Johan Palm kommer tvåa men vinner?
I övrigt vill jag drälla på stan - som man gjorde förr - men jag har ingen att drälla med. De flesta bor nån annanstans, är upptagna eller abra hatar att gå på stan. Inte ens en liten repa kan de tänka sig. Jag går själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu kan jag vara inne på din blogg bra!/nila

Anonym sa...

jag fatar bara inte att Loulouåkte ut jag trode att hon skulle vinna hon hade värsta rösten!
/nila