onsdag 8 oktober 2008

Frilansare göre sig icke besvär

Frilansare göre sig icke besvär. Har precis blivit grillat av två styrelsemedlemmar. De kräver exakta siffersvar på min ekonomi och den är en frilansade sådan. Verkar inte godkännas. Inte nog med det. Den summan man tidigare har angivit som hyra lär bli ännu högre för man fick fixa badrumsgolvet också sa de.
Jaha.
Det är rätt obehagligt att bli granskad så där. Jag kände mig som en tiggare rent ut sagt.
Och mitt i allt detta - med oro och en massa jobb på gång - känner jag att (hur konstigt det än låter) det är betydligt lättare om de tar beslutet åt mig. Blir ledsen då. Djupt besviken.
Men just nu är jag så förbaskat utpumpad på allt att jag inte riktigt orkar med att ta det här beslutet själv.
Jag känner att jag springer som besatt för att hinna. Eller om man blir jagad. Ni vet, helt plötsligt vill man stanna och inte springa mer för man orkar inte med anspänningen.
Ta mig då!
OCh alla presumtiva hyresvärdar kommer väl att göra likadant.
Så jag är fjättrad och bakbunden.
Och jävligt, jävligt urtrött.

Inga kommentarer: