måndag 27 augusti 2007

Rest of the day

Det spelar ingen roll. Pengarna ska ändå ut.
Slängde på mig kläderna och begav mig ut på stan för shopping. Alldeles försent, i provhytten, upptäckte jag att jag gick omkring i en fläckig t-shirt sådär loseraktigt som George i Seinfeld skulle göra - om han fanns. Men han finns. Heter nåt annat, just idag bär han mitt namn.
Shit the same. Hastade vidare.
Fick tag på ett par asbilliga gympaskor. Jaha tänkte jag vad är det för fel på de här och frågade en tjej. Vad ska hon säga? De är skitdåliga så vi rear ut. Nä Intersport har annonserat. Öppnar nya butiker och rear ut lite skor. Tänk - de har kostat 1000 kr nu kostar de 390 kr. Yes de tar vi!
Handlade vidare och promenerade raskt hem via Lidl och Friskis.
Ja, du läste rätt. Tänkte köra Friskis denna termin. Det och promenader. Det är ett måste och prioritet. Så nu vet du det. Chop, chop. Pengarna rullar. Vilket tjat...
Det blev ärtsoppa och banan till lunch och nu har jag plöjt lite bland bildbyråbilder samt printat ut nya visitkort.
Helt slut av allt arbete :-)
Nu slappar jag tills dess det är dags för en annan typ av jobbpass. Nån måtta får det vara.
I övrigt har hösten rullat in i hundraåttio knyck och jag blir alldeles ledsen. Jag måste ju få bada EN GÅNG TILL med min BADKOMPIS.
Jag säger bara det: KIWI!
Det är vår kod för när man skall sluta hänga på den andre när man trampar vatten.
Sånt är viktigt. Det kallas säkerhet.
Ge mig mer sol.

Inga kommentarer: