tisdag 6 november 2012

6 nov Skickar hit & dit

Totally Stockholm är en mycket fräsch gratistidning som skrivs på engelska, om Stockholm.
Idag har jag skickat iväg en reviderad variant av Slussen-artikeln, som har legat i träda ett tag.
Texten är inte översatt ännu. Vill kolla om intresse finns för texten och i mitt stilla sinne hoppas jag att de själva översätter texten.
Jag menar - jag kan engelska men det är en helt annan ballgame att skriva journalistiska texter på ett annat språk.
Vi får se hur det går.
Tack till Mr M för tipset!

Har skickat Geo till Må Bra. Inväntar svar (förmodligen nej) innan jag går vidare till Utemagasinet.
Ett tips från Linn.

På tal om Geo - på lördag nu till helgen publiceras det i NSD/Kurirens helgbilaga Duo.
Spännande!

Idag röjer jag på mitt skrivbord.
Kollar precis igenom musiktipsen - shit, jag drunknar! Låtlistorna i Spotify svämmar över.
Ska snart bege mig ut på en snabb promenad med Madame U för att sedan tvätta och fortsätta denna eviga städning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli kul att läsa! / Mari

Inger/Iona sa...

Tjoho!