torsdag 15 november 2012

15 nov Leif Claesons "Parken" i ny version

En av anledningarna till att jag gillar Urban Exploration och sedemera Geocaching, hänger löst ihop med min gamla fotolärare Leif Claeson, från Kulturama.
Då det begav sig: Han berättade om sitt stora konstprojekt som resulterade i en cd-rom-skiva han kallade för "Parken".
Man kunde gå omkring och ta del av alla märkliga fynd: brev, papper, trasiga kläder - spillror av liv.
Jag blev fascinerad.
Nu har en uppdaterad version sett dagens ljus - eller det har ju funnits ett tag, det är bara sena jag som inget har vetat.
Leif Cleason hade en utställning på Stockholms stadsmuseum i våras. Samtidigt släppte man appar för Android och man kan också ladda ned hela skivan via sin dator!
As we speak - har precis laddat ned den men hinner inte innan jobbet.
Gå ut och kolla - jag tror det är spännande.
Nä, jag vet!
Parken.

Inga kommentarer: