lördag 17 november 2012

17 nov Dagens tillstånd

Glömmer bort vilken medicin sömn är.
Somnade framför TV:n.
Sov hela natten, vaknade 0600 av huvudvärk. Sov vidare till tio.
Mår mycket bättre nu.
Dricker varmt honungsvatten med lime i.

Idag säljer jag en fotoväska på Sveavägen.
Nånting jag har tänkt göra i sisådär fyra år.
Vissa saker tar sin tid.

Igår var jag på en långpromenad och en Urban Exploration-tur
Det kanske inte var så smart med tanke på mitt tillstånd.
Men jag ville så gärna!
Hittade en fantastisk miljö under Gullmarsplan - egentligen Skanstullsbron. (se bilderna här nedan).

Där hängde tre drop outs och drack öl. Vågade inte fråga om jag fick plåta dem. Väntade fegt tills de hade gått iväg.
Jag menar - de kanske var stygga.


Hörde på nyheterna i morse om en dam i åldern 80-something, som hade sagt till när ett gäng ungdomar misshandlade en hund.
Tanten blev mishandlad också.
Man ska vara försiktig.
Men jag hade nog gjort som tanten: rutit till. Och slagit tillbaka - eller?
Dags att gå en försvarskurs.

Egentligen vill jag fortsätta min Urban-tur men det får bli imorgon - om jag mår bättre.

Inga kommentarer: