måndag 19 november 2012

19 nov Konst till salu!

Har en blygsam försäljningsidé.
Jag säljer bilder via en bildbyrå. Jag säljer uppdrag. Och jag skulle vilja sälja min hrm... konstnärliga bilder som jag ibland kallar för Arty Farty eller Instant Art.
Det är allt annat än instant egentligen för det tar sin goda tid att göra: dessa lager-på-lager digitala verk med text invävt i bilden.
Men jag vill inte dra igång nån värsta e-försäljnings hemsida för vad som till en början kommer att vara tio tal bilder åt gången.
Jag vill ju kolla att det finns nån marknad. För jag är ju osäker. (Nåt jag kanske inte borde erkänna här.)
Nåväl.
Hur gör man detta då i mindre skala - för att kolla om det går?
Ponera att hemsidan finns. Du ser vilka bilder du har att välja på och några få val - exempelvis vilken typ av papper.
Du mailar din beställning till mig men betalningen då? Ska jag göra printen på Crimson INNAN jag är garanterad pengarna? Vågar jag överhuvudtaget uppge ett kontonr dit folk kan betala in?
Hur ska man bete sig?

Det är såna har frågor som gör att jag liksom inte riktigt orkar men gärna vill. Och hemma ligger påbörjade skisser och jag bubblar av lust.

Jag funderar vidare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska köra. Dwtfinns antagligen ett par olika alternativ, fundera låter bra! :-) Cheers, Aina

Inger/Iona sa...

Åh tack! Jag fortsätter fnurla på idén.