tisdag 8 mars 2011

8 mars Vertige - svindel i Kroatien

På uppmaning av kompis såg jag en fransk horrorfilm igår "Vertige".
Lite standard 1A - same, same - vi har sett det förrut. Sceneriet är visserligen annorlunda, språket likaså.
Det börjar bra - ofta är det ju så - sen spårar det ut.
Man skulle ha hållit sig filmiskt till den totala skräcken som i alla fall jag upplever när folk hänger från en klippkant. Men så är jag lite höjdrädd och klumpig så bara tanken på att hänga från en vajer eller balansera över ett stup på en assmal hängbro är helt enkelt uteslutet.
Den skräcken räcker långt.
Jag mådde lite illa där jag låg nedbäddad med benvärmare på armar och ben, med katten under hakan.
Den är dock värd att se bara för klätteriet.
Men tycker synd om östeuropa som får gång på gång klä skott för västvärldens skräck. De senaste åren har det nämligen kommit flera obehagliga skräckisar som utspelas i östblocket.

Inga kommentarer: