fredag 25 mars 2011

25 mars Tröttsamt, Britney!

Jag lyssnar på Britney Spears nya album via Spotify mest för att hålla min populärvetenskapliga kunskap intakt.
Det är skitdåligt.
Varför?
För det första - ligger som en blöt filt över hela anrättningen - står jag inte ut med hennes gnälliga, frampressade röst.
Tillgjort på ett, för mig, ointressant och uttjatat sätt.
Vidare.
Genom hela albumet väljer producenterna att lägga ljudeffekter - förvrängda, pitchiga krummilurer.
Jag trodde det var ute.
Eller borde vara.
Madonna gjorde det till förbannelse.
Det är som att man inte litar på låtarnas potential helt enkelt för det inte finns nån.
"I wanna go" är bra, skulle kunna finns med på en September-skiva vilket per automatik skulle innebära bättre sång och producent-hantering.
Jag lär få höra vissa låtar på aerobics. Måtte det bli den då!

Inga kommentarer: