torsdag 31 mars 2011

31 Manusfunderingar

Kaffe med Talented Mr M:s.
De levererar värsta skvallret och de har fantastiska jobb på G.
Jo, jag är avis. Det erkänner jag. Det skulle vem som helst vara.

Tog en snabb tur till fotoplatsen imorgon. Fick lust att spana in stället innan fotografering. Ingår inte i betalning och ingen kräver det mer än jag.
Gruppfoto är alltid knivigare och jag har i överlag inga idéer längre. Därför stjäl jag från min inspirationspärm.

Vi pratade filmmanus, en kompis och jag. Hon berättade för mig att BBC har en särskild hemsida för instruktioner hur man lämnar in manus.
Nåt sånt finns inte på SVT.
Hur gör man?
Att skriva filmmanus och/eller böcker är nog svårare än man tror.
Har inte läst henne men utskällda Camilla Läckberg borde tjäna som rättesnöre - "kan hon, så kan jag".
Varsågod!
Själv har jag ingen story. Ingen sammanhängande berättelse med några twist 'n' turns. Jag har inte ens en anekdot värd att spinna vidare på.
Eller rättare sagt jag har varken fantasi eller självförtroende.
Eller uthållighet.
Man BÖR ju kunna hantera språket rätt också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du har ju en hel drös inspirerande titlar i allafall!

- "En pall för ankan". Thriller i den militanta djurrättsvärlden.

Anonym sa...

Man får nöja sig med det lilla. "skallen full av snor" är en annan utav mina oanvända titlar.