måndag 14 mars 2011

14 mars Det här är vad jag fann!

Nu har jag varit på Specsavers varv 2, för att kolla in deras bågar. Ponerar att jag handlar här då är detta mina val:
De två översta bilder föreställer nya läsglasögon. Skalmarnas färg går i grön-bruna nyanser. Funkar väl till rött hår. Heter Lindsey kostar 995 kr.
De andra paret skall i så fall bli mina terminalglas/närprogressiva. Jättesnygga och bekväma, går också i grönt fast lite blekare. Heter Susan och kostar 1395 kr.
Glaset till terminalisarna kostar 1500 kr och läsglasögonen ingår på köpet! Totalkostnad på 2895 kr.
Låter ok för snygga bågar.
Men sen började säljaren lägga på kostnad för antireflex, 600 kr/paret. Hon påstod att de glasögon jag bar hade antireflex. "Det ser jag", sa hon.
Jag blev lite ställd när hon påpekade det. Blev helt osäker om jag hade valt det eller inte. Ingen av mina glasögon har antireflex. Har ni?

I övrigt har jag kommit på en sak: om ni vill hålla nere kostnaden för bågen, har svårt att hitta nåt snyggt och billigt men vill ha optikernas service kan man till exempel köpa enkelslipade glas hos Favoptik och ta bågen till Synsam & gänget.
Bra tips, va?

Inga kommentarer: