torsdag 17 mars 2011

17 mars Whiskas, motion, Japan och... glasögon!

Inte världens bästa kattmat men jag gav Rödluvan Whiskas igår. Så fort jag öppnade förpackningen flög hon genom luften och landade på skärbrädan i mitt kökskyffe.
Jag inte om hon förstår hur underhållande hon är.

Vikarie på gympapasset. Tror inte jag gillar förändringar i så stor utsträckning eller så är det käck göteborgshumor som är lite störande.
Rar tjej, lite udda musik och ett stort engagemang.
Eller är det aerobics som dominerar min tillvaro nu och sätter agendan?

Vad ska hända med stackars Japan?

Fick mail från Favoptic. Mellan 2007 (då jag köpte mina första) och 2010 (de senaste paren) har man bytt ut glaset på närprogressiva glasögon. Inte underligt att jag upplevde en sån stor skillnad. Men då, i höstas, när jag beställde och skickade tillbaka brillorna två varv var det ingen som kunde upplysa mig om saken. Det enda svar jag fick var: "Vi har alltid gjort så här".
Nä. Skulle inte tro det.

Så jag tänker - det kanske bara är en vanesak.
Börjar bli less.
Och ni är nog det också.

Optikern på Synsam kunde i alla fall konstatera: "Du har väldigt specifika krav. Du är fotograf."
Jag brukar också reagera om folk har sin TV felinställd. Smått besvärligt att vara så här petig.

Idag måste jag städa. Får helggäst, brorsan kommer till Älta, dans, musik och arbete står på listan och jag är redan trött.

Inga kommentarer: