tisdag 4 maj 2010

4 maj Promenad på Djurgården är jobb för somliga

Vaknade med att jag försov mig.
Så irriterande när man kvällen innan skissar på allt man ska hinna med - bara man vaknar i tid.

Må Bra ringde om jobb igen. Två denna vecka! Det innebär att gympan på torsdag går bort igen.

Rekade fotoplatser idag och promenerade två timmar på Djurgården.
Gräsmattan vid Rosendals café är fortfarande avstängd. Den måste torka. Ingen picnic i helgen under äppelträden.

Efter megapromenaden åt jag sedan lunch på Pong igen. Men utan sällskap är det liksom inte lika gott. Gott men inte lika.

Hemma väntar trevligt mail: antagligen fotoresa till Helsingfors & Riga - in the luxury lane.

Fick mail från Tittarservice efter att jag hade skrivit och skällt angående TV4:s involvering i Laila & Niclas husbygge. Detta är svaret:

Hej!


TV4 ska inte låta bygga något hus åt Niclas Wahlgren och Laila Bagge.

Det är inte ens säkert att det blir något program.

Skriverierna i tidningarna bygger på spekulationer.
Jag har pratat med Anton Glanzelius, chef för TV4 Plus, som är ansvarig för projektet. Han säger så här:
" Som sagt i helgens tidningsartiklar så är inget program ännu beställt. Det som diskuteras är en dokumentärserie där TV4 Plus följer Laila och Niclas från bröllopet till dess att de flyttar in i sitt nya hem. TV4 Plus betalar för tv-produktionen till produktionsbolaget Titan men betalar inte en krona för husbygget. Det är helt och hållet Laila och Niclas som själva betalar sitt eget hus. Inom någon vecka så vet vi om tv-programmet blir av eller inte."
Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson

Jag tycker att L & N ska börja producera nåt vettigt än att bara låta sig filmas som ett sätt att sälja sitt eget varumärke.
För exakt vad är deras mål?

Inga kommentarer: