torsdag 20 maj 2010

20 maj Jag vill mysa!

Två saker om dagen: har varit på Moderna museet hela dagen. Där var det svinkallt.
Föredragshållarna fick varsin chokladask (typ A3-storlek) med Vickan & Danne på framsidan.
Vi vände på asken. Skämdes att bära omkring på paret. Chokladen är säkert god - om man ändå fick äta den.
Så var det med det.

Landade hemma och somnade som en stock.
Har tittat på programmet "Sveriges historia". Tämligen basic info men bra och informativt. Uppskattas av mig i alla fall.
En tabard som liknade Herr Haralds gamla dök plötsligt upp. En vind (varken kall eller varm) svepte genom rummet. Den anakronistiska historiens vingslag.
Nu har jag piggnat till när resten av Svea fluffar upp sänghalmen.
Egentligen är jag bjuden på en VIP-fest på Fotografiska museet men har ingen att gå med. Inbjudan inkom sent, eftersom jag blev inte blev medlem förrän igår.
Tema för festen är svart/vitt. Öh- haha...? Besökarna uppmanas att bära kläder i dessa färger.
DET hade inte varit ett problem.

Två personer från SCA (medieval you know) använder foton som jag har plåtat. Det är helt OK för min del.
Det jag funderar över att de använder bilder anno 1995. Är det inte lite suspekt att använda foton som är 15 år gamla?
Är det jag som fotograferade dem till deras fördel eller ser de ut som VRAK idag?

Inga kommentarer: