torsdag 27 maj 2010

27 maj Glöm inte räkningarna!

Isabella gör en snabbrecension av nyaste Robin-rullen. Det kommer inte att påverka mig mer än att jag skrattade gott. Så här skriver hon:
"Jag har sett Robin hood, nu men du måste inte se den. Det var ett synnerligen enkelt upplägg som var mycket enkelt att förstå: Det onda var grymma och log aldrig och åt inte. De hade svarta kläder och svarta hästar och rakade huvuden och var så där farligt snygga som skurkar ska vara i filmer. De goda (=engelsmännen) hade de coolaste replikerna, många vita hästar, normala kläder och sade rättrådiga saker om att alla män (=i England) ska vara fria. Fransmännen (=lede fi) var fjolliga: de hade halvlångt mörkt lockigt hår, köttiga galliska näsor och åt ostron på vägen till sina krig."

Nåja. Vad är en bal på slottet?

Idag spärras Hagaparken av. Tydligen skall vakter stå utpostitionerade. Behöver jag säga vad jag tycker om det...

Annars ska jag iväg till Classe och investera i en stege. Vidare till Webbhallen och skaffa mig ett minitangentbord. Jag tror det ger mer plats för datamusen. Inköpen tar aldrig slut.

Inga kommentarer: