lördag 22 maj 2010

22 maj Joel-Peter Witkin & Annie L

Idag har jag varit på det nyöppnade Fotografiska Museet. Om det kan man säga mycket. Det är stora och fina lokaler och det som hänger därinne måste ses.
Joel-Peter Witkin får man inte missa.
Plejset är så stort att jag bara hann med/orkade med halva. Annie Leibovitz hade smäckat på med hur mycket som helst. Men eftersom jag har frikort är detta inget bekymmer.
Sen var det föredrag med Witkin själv. Och det var mer än intressant. Särskilt att få till livs hur fotograferingarna har gått till.
Månader av förberedelser för en enda bild.
Man fattar men ändå inte.
Träffade en ex-fotopolare också, som jag inte har sett på åtta år. Hon är nu två barns mamma och är snart klar med sin Kulturvetarutbildning. Avslutar den med två veckors praktik på sagda museum.
Nu har jag huvudet fullt av bilder, tankar & funderingar att det bara är tvätt som jag orkar ägna mig åt. Cheers! som det heter.

Inga kommentarer: