onsdag 19 maj 2010

19 maj Var är pottan?

Jag satt i solen, i parken igår i flera timmar, med mina jättecoola solglasögon. Problemet är att de är stora som skyltfönster. Gissa hur jag ser ut idag...

Hittade en Vecko-Revy på gymet som jag snodde med mig. Där kan man läsa att Brolle har blivit utnämd till Sveriges sexigaste man.
Ytterligare en anledning att inte fortsätta att läsa tidningen.

Tittade på en smådeppig men urgullig film igår, "Mary & Max". Om två misslyckade individer som finner varandra via brevväxling.
En aktivitet som har gått i graven.
Vet dagens generation vad ett frimärke är?

Fortsatte med en norsk zombiefilm, "Död snö". Har en halvtimme kvar på den.
Största behållningen var språket. Sekvensen när en förbipasserande man (icke trovärdigt att vara ute om kvällen om man vet det han visste) berättar legenden om tyskarna, då rös det utmed armarna. Kände igen alla gånger man har suttit uppkrupen i ett hörn hemma hos mormor och hört de vuxna berätta stories.
Så familjärt.
Annars var största skräcken att de överhuvudtaget befann sig uppe i fjällen, med vita vidder överallt.
Det skrämmer mer än skitförbannade, bloddreglande Nazi-tyskar.
Gillar inte snö.
Att gå på utedass med eller utan spöken är inte så jävla kul heller.
Det är nästan så att jag föredrar att bajsa på mig.
Var är pottan när man bäst behöver den?

Inga kommentarer: